بهترین استاد کنترل پروژه کیست ؟

وظایف مدیر پروژه شرح وظایف برنامه ریزی و کنترل پروژه تیم مدیریت پروژه بهترین استاد کنترل پروژه

از سئوالات بسیار رایج این است که : بهترین استاد کنترل پروژه کیست ؟

البته سئوالات دیگری نیز ذهن کارشناسان کنترل پروژه و افراد جویای کار را درگیر کرده است.

 

سئوالات رایج مشابه

  • بهترین موسسه مدیریت پروژه کدام است‌؟
  • بهترین استاد مدیریت پروژه کیست ؟
  • بهترین استاد MSP کیست؟
  • بهترین استاد پریماورا یا Primavera P6 کیست؟
  • بهترین استاد در حوزه استاندارد PMBOK کیست ؟

برای یافتن پاسخ مناسب به سئوالات فوق ، باید عوامل مختلفی مورد بحث قرار بگیرد.

 

شاید نتوان به راحتی گفت که بهترین استاد کنترل پروژه کیست. به جای آن ، بهتر است در مورد سئوال زیر فکر کنیم:

شرایط ضروری برای یک استاد خوب در حوزه مدیریت و کنترل پروژه چیست ؟

 

تحصیلات مرتبط ( رشته مهندسی صنایع و مدیریت پروژه )

دارا بودن تحصیلات مرتبط در عمیق تر شدن دانش و مهارت بسیار موثر می باشد. در واقع ، مجموعه دروسی که فارغ التحصیلان رشته مهندسی صنایع سپری می کنند علاوه بر دانش کنترل پروژه، مفاهیمی چون طراحی سیستم و کنترل موجودی مواد و مصالح را نیز شامل می شود که برای رشد تخصصی در حوزه مدیریت و کنترل پروژه بسیار ضرورت دارد. همچنین رشته مدیریت پروژه نیز شامل دروسی از جمله استاندارد PMBOK یک رشته مرتبط با حوزه مدیریت و کنترل پروژه می باشد. مدرسین و اساتیدی که تحصیلات مرتبط دارند قطعا عملکرد بهتری دارند.

 

تجربه و سابقه کاری در حوزه مدیریت یا کنترل پروژه ها

فعالیت در پروژه های واقعی محلی برای آزمون کردن آموخته ها و آشنایی با مباحث جدید حرفه ای است. در واقع برخی موارد تخصصی و حرفه ای ، تنها از طریق تجربه کاری در پروژه های واقعی اکتساب می شود. مدرس یا استادی که سابقه کار در پروژه های واقعی را نداشته باشد و فقط به لحاظ تئوری مسلط باشد، تنها وقت شما را تلف می کند و به هیچ وجه نیازهای حرفه ای شما را نمی داند. برای رفتن به المپیک ، باید تحت نظر یک مربی بود که خود المپیک و مسابقات بزرگ را تجربه کرده است.

 

تجربه کار در چندین شرکت

هر شرکتی ، روال کاری مختص به خود را دارد که تا حدی ممکن است با سایر شرکت ها متفاوت باشد. تجربه کار در شرکت های مختلف، امکان مشاهده و یادگیری روال مربوط به هر شرکت را برای کارشناسان فراهم می نماید. این موضوع ، خود در ارتقاء سطح تخصصی کارشناسان بسیار اهمیت دارد. استادی که تجربه کار در شرکت های مختلف نداشته باشد از نیازهای سایر صنایع و شرکت ها مطلع نبوده و نمی توان بر روی آموخته های ایشان حساب باز کرد. این اساتید ، اغلب سئوالات شرکت کنندگان را پاسخ نمی دهند.

 

تسلط به کار با نرم افزارهای مدیریت و کنترل پروژه

تسلط به نرم افزارهای حوزه برنامه ریزی و کنترل پروژه از قبیل MSP و Primavera P6 جهت عملیاتی کردن مباحث تئوری و استانداردهای مدیریت و کنترل پروژه بسیار ضروری است. برای مثال : در اغلب پروژه ها جهت تهیه برنامه زمانبندی پروژه ، تهیه جریان نقدینگی پروژه و محاسبات درصد پیشرفت پروژه ، از نرم افزارهای MSP و Primavera P6 استفاده می شود. بنابراین اساتیدی که به نرم افزارهای مرتبط ، مسلط تر می باشند تدریس عملیاتی ( و نه فانتزی و خیالی ) دارند.

 

تسلط به کاربرد نرم افزار اکسل در کنترل پروژه

نرم افزار اکسل پای ثابت اغلب مشاغل از جمله مدیریت و کنترل پروژه است. مدرس یا استاد مدیریت و کنترل پروژه ، با تسلط به کاربرد نرم افزار اکسل در مدیریت و کنترل پروژه ، می تواند کارگاه های عملیاتی جذاب تری را برای شرکت کنندگان رقم بزند و مباحث تئوری را به گونه ای طرح نماید که پایه ای برای کار با نرم افزار باشد.

 

سوابق متعدد تدریس و نحوه مدیریت کلاس

کار نیکو کردن از پر کردن است. هر قدر ، مدرس سابقه تدریس بیشتری داشته باشد ، هم با نیاز شرکت کنندگان آشناتر است و هم مدیریت بهتری در کلاس اعمال می نماید. نحوه مدیریت کلاس ، خود هنری است که با تمرین حاصل می شود و بهترین تمرین خود کلاس است. هر قدر ، مدرس در شرایط واقعی کلاس بیشتر قرار بگیرد به اشکالات خود بهتر پی خواهد برد.

 

فن بیان و سادگی بیان

فن بیان مدرس نیز بسیار موثر است. استفاده از جملات و کلمات مناسب و بیان آنها به صورت شیوا در انتقال مطالب بسیار ضرورت دارد. تدریس باید طوری باشد که مطالب پیچیده نیز به راحت ترین شکل بیان شود و ذهن شرکت کنندگان درگیر معنای کلمات سنگین نشود. در واقع ، کلمات ، باید راه را برای انتقال خود مطالب تسهیل کنند ، نه این که خود مانعی بر سر راه یادگیری مطالب باشند.

 

اخلاق و رفتار

ایجاد ارتباط صمیمی با شرکت کنندگان با در نظرگرفتن حریم های انسانی فضای بهتری را برای آموزش خلق می نماید. تحمل اساتیدی که عصبی هستند و با کوچک ترین حرفی از کوره در می روند بسیار دشوار است.

 

جمع بندی

پس کمی دشوار است بگوییم بهترین استاد یا مدرس در حوزه مدیریت و کنترل پروژه کیست.

در انتخاب خود دقت کنید، پس از فروش پس گرفته نمی شود. حتی شما دوست عزیز !!!

 

مدرس حرفه ای دوره های مدیریت پروژه و نرم افزارهای مرتبط :

علی رحمتی توکل

560 2333 0912

 

مطالب مرتبط :